Followers Tersayang

Thursday 21 June 2012

Jalan-jalan cari jodoh di Melaka

Assalamualaikum :)
Hai pada diri sendiri sebab dah tau takkan ada yang akan baca entri ini. = =". Pertama sekali aku nak bagitau, aku tak boleh dah nak sambung entri lepas yang pasal cinta tu sebab buku yang dipinjam tu dah kembali pada tuan dia. Jadi, kesimpulan dari apa yang aku baca, Love is Complicated. HAHA.

Ok, kembali pada tajuk entri. "Jalan-jalan cari jodoh di Melaka". Tajuk memang nak hot je kan padahal entri takde lah sehebat macam tajuk. Entri ini aku buat khas untuk kawan-kawan yang nak buat lawatan, jalan-jalan cari makan, honeymoon atau sebagainya kat Melaka. Yeah! Melaka bebeh!

Tarikh lawatan: 7&8 Mac 2012 (Dah lama dah pergi, baru sekarang rasa nak tulis)
Masa bertolak: Selepas kelas major, Kawalan Kakisan. Jam 12.00 tengah hari.
Ahli-ahli rombongan: Puteri-puteri Kayangan. (Kayangan a.k.a tempat tinggal kami di atas puncak bukit)



Venus Boutique Hotel
2 hari 1 malam: RM75


Dataran Pahlawan


Menara Taming Sari

Pemandangan dari Menara Taming Sari






Kota A Famosa


























Hotel impian untuk bulan madu *berangan


Restoran  Parasmewara, Pernu Umbai.
Jumlah makan= RM70


Muzium Samudera. *Lantai sangat bersih dan berkilat! Terima kasih makcik cleaner yang comel =)





2 hari 1 malam memang tidak cukup untuk pusing 1 Melaka. Banyak tempat-tempat menarik untuk dikujungi. Mahu datang ke sini lagi kalau ada peluang!



p/s: Jangan pergi hari biasa kalau nak shopping kat Jonker Street sebab ia hanya buka pada hujung minggu sahaja. Kami tak dapat shopping kat sana sebab groupon untuk hotel yang kami tinggal tu hanya boleh digunakan pada hari biasa. Lagi satu, jangan lupa beli tiket parking kereta dan letak di bahagian cermin hadapan supaya penguatkuasa boleh nampak dan tidak menyaman anda sekiranya anda ingin parking di kawasan Menara Taming Sari. Kami sudah terkena saman!








No comments: