Followers Tersayang

Friday 25 May 2012

Tanda-tanda Si Dia Bukan 'Soulmate' kamu!

Assalamualaikum =)
Eh eh eh, kita baru perasan dashboard blogspot dah berubah. Hukhukhuk, nampak sangat kita dah lama tak menaip dan ambil tahu pasal belog kita :'(

Tadi kita terpinjam buku dengan kawan kita. Tajuknya LOVE WILL FIND YOU by Kathryn Alice. Hamek ko! Jadi, kita nak berkongsi apa yang kita dah baca dari buku tu. Tak habis baca pun lagi sebenarnya.

Ok, kali ni kita nak bercerita pasal SOULMATE. What is soulmate?! Soul is jiwa, mate is pasangan. LOL.
Ok ok, apa yang saya tahu soulmate adalah seorang yang mempunyai hubungan serta merta dengan anda walaupun selama ni tak pernah kenal pun, membuatkan anda sangat mencintai dan menyayangi, dan boleh berkongsi segala cerita sedih gembira dan boleh rasa apa yang anda tengah alami. Kita tak bercerita, tak berkongsi apa yang kita rasa tapi dia dah tahu dan turut merasainya. Itu yang saya faham tentang  konsep soulmate. Teheeee, kalau ada penerangan yang lebih jelas tentang soulmate, boleh berkongsi dengan saya. ^_^

Apa yang saya nak berkongsi di sini, adalah tanda-tanda macam mana nak tahu Si Dia adalah BUKAN soulmate kita. Lepas ni, boleh lah buat check list pada hubungan anda dan Si Dia.

So everyone, check it out!
  • Hubungan tidak lancar. Rasa hubungan seperti kerja (terpaksa) dan kadang-kadang kita rasa tak ada perasaan dengan hubungan itu.
  • Anda dan pasangan anda selalu bergaduh. Bergaduh memang perkara biasa tapi tiap-tiap hari gaduh besar sampai campak periuk kuali pinggan mangkuk tu apa cerita?!
  • Anda rasa tidak serasi dengan pasangan anda pada semua benda. Kita nak hijau, dia nak biru. Kita nak rumah batu, dia nak rumah kayu. LOL
  • Anda tidak dapat menhilangkan perasaan rasa ragu-ragu tentang dia. Selalu tidak percaya apa yang dia buat, apa yang dia beritahu, siapa yang dia jumpa.
  • Anda tidak sama dalam beberapa perkara seperti kematangan, kewangan atau sikap tanggungjawab.
  • Anda selalu rasa bimbang dengan hubungan anda dengan Dia. Sehingga boleh membuatkan kamu rasa tidak gembira.
  • Dia tidak membuatkan anda semakin kuat, sebaliknya makin melemahkan kamu bila kamu mempunyai masalah.
  • Anda tidak mempunyai perasaan untuk bersikap jujur dengan dia. Dia tidak mendengar kata-kata anda dan anda merasakan dia macam orang luar.
  • Dan anda tidak menjadi diri anda yang sebenarnya bila bersama dengan dia.

Amacam, ada tak tanda-tanda kat atas pada hubungan korang? Harap-harap takde lah kan. Kalau ada, fikir semasak-masaknya sebelum membuat apa-apa keputusan. Saya doakan anda dan soulmate anda bahagia sampai mati. :')

p/s: Kalau ada masa dan ada sikap rajin nak menulis, saya akan update blog saya dengan berkongsi ilmu cinta dari buku Love Will Find You yang saya tengah baca ni. Padahal dah tak tahu nak tulis apa, tapi sebab  berhabuk sangat dah belog, update dengan ilmu cinta pun okay lah kan.

Heeeeeeeeee. Good night. :D 

No comments: