Followers Tersayang

Sunday 15 January 2012

Tahun baru, pengalaman baru :)

Assalamualaikum :)
Boleh tak aku nak ucap Selamat Tahun Baru 2012? Walau hari ni dah masuk minggu ke-3 dah pun. Tak kisah lah kan, ni 1st entri untuk tahun 2012. So, Happy New Year Everyone :)

Tahun baru, pengalaman baru. Mungkin pengalaman ni bagi orang lain bukannya sehebat mana pun tapi bagi diri aku ia tetap bermakna. Apa pengalaman baru tu? Aku memandu kereta untuk kali pertama dekat tempat aku belajar walau aku menapak kat UKM ni dah nak masuk 3 tahun dah! Give a big clap for me! Clap, clap, clap & congaratulation!:D

Ia sebenarnya tak dirancang dan aku mengaku aku memang takde keberanian walau aku dah biasa memandu kereta masa kat kampung. Aku nak ucapkan terima kasih untuk kawan-kawan aku, sebab diorang akhirnya aku dapat memandu kereta. Nak pergi jalan-jalan punya pasal, konon-konon nak hilangkan tekanan final exam. Diorang tak suka sangat naik tren dan kami bertiga tak pernah keluar bersama. Bincang dan bincang, sewa kereta dan akhirnya keluar dari UKM dengan kereta yang aku pandu. ^^"

And you know where we went? We went here. Alamanda, Putrajaya!

Tempat pertama kat Alamanda yang kami pergi ialah tempat makan. Sebab semua dah kebulur tak makan tengah hari campur dengan sesat jalan. Mujurlah ada GPS, kalau tak memang takkan sampai lah kami kat Putrajaya ni. Padahal banyak kali dah pergi sini tapi sebab selalu pergi dengan orang lain dan kita tak pernah nak ingat jalan sebab jadi tukang potpet (bercakap) bukan tukang hafal jalan bila jadi penumpang je. Natijahnya, bila kita yang bawa kereta tu, baru kita paham perasaan bila sesat jalan. Memang memerlukan kesabaran yang tinggi dan pemikiran yang tak berapa kreatif mungkin untuk cari semula jalan yang betul.;P




 Ok.Ini dekat Garden. Dekorasi dia memang cantik. Kami berjam-jam duk sini bukan sebab ambil masa yang lama untuk makan tapi untuk bergambar je -_-"


 Makanan yang kami pesan. Makanan, nak cakap sedap tak juga. Nak kata tak sedap tak juga. Hehe,tapi air dia memang sedap! (Air takde dalam gambar)


 Jeling-menjeling. Dari mata turun ke hati. Yayy!


 Asalnya makcik ni pemandu asal tapi terbalik plak. Heeee, maaf ye kawan. Lain kali kita bagi peluang kat awak plak yang memandu. Sayang awak :)


 Makcik ni sebagai pemandu arah kami. Gigih cari tempat kat GPS tu. Terima kasih! Dan sayang awak juga :)


 We were here for lunch. Garden, Alamanda.


Ni tutup muka sebab dapat tempat terakhir sekali masa main bowling. Orang lain cakap tak pandai main tapi semua dapat point tingggi, kita yang selalu main dapat tercorot sekali. Tssk :(



MPH Bookstore :)




Masa nak balik Bangi pun boleh sesat juga. Yakin je dengan jalan yang kita lalu tapi tersentap bila jumpa jalan mati kat Putrajaya tu. Dah lah malam, dekat dengan hutan, mujur tak nampak apa-apa yang seram T_T 


p/s: And to both of you, thanks a lot! Gembira sangat-sangat sebab akhirnya kita dapat juga keluar bertiga bersama-sama. InsyaAllah, kalau ada peluang kita bertiga akan keluar lagi tanpa perlu mengupah pemandu lain! Haha :D

No comments: