Followers Tersayang

Wednesday 16 November 2011

Setiap kejadian itu,pasti ada hikmah.

Assalamualaikum :)

Hye. Bertemu lagi kita kat sini. :) Hohoho. Sekarang adalah masa untuk mengembirakan hati yang sebelum ni asyik kacau dan serabut. Bulan 10 dan 11 adalah bulan paling banyak aku dapat dugaan dan kesulitan. Kenapa?

1) Semua segala drama,movie melayu-korea-english dalam hardisk hilang dalam sekelip mata bila adik bongsu tersalah tekan 'format disk'!-_-"

2)Akibat nak recover semula fail dalam hardisk tu,hardisk laptop pulak yang rosak dan duit melayang
= Rm250~~fly away =.="

3)Natijah baiki laptop,sume gambar perjalanan hidup dari tahun 2010 & 2011 hilang dalam sekelip mata jugak tanpa simpanan lain kat celah mane-mane disk.(yang ni paling buat hati aku makin merundum macam mendung awam) -___-

4)Tesis aku-proposal banyak kali kena baiki dan pemahaman tentang tesis aku masih kabur, kabur, dan kabur.

5)Sekarang musim mid-term dan due date asiggnments yang perlu dihantar memang dah tinggal nyawa-nyawa ikan.Hampir sangat-sangat sampai aku rasa setiap 1/2 saat mewakili satu langkah aku bergerak. Kalau tak bergerak,memang tak cukup nafas.

Nombor enam, nombor tujuh, dan nombor yang seterusnya------>(makna bukan sedikit dugaan aku).


Tapi kesulitan dan dugaan ni yang buatkan aku makin tabah dan kuat. Sebab....
"Makin banyak dugaan dan kesulitan yang kita dapat, itu tandanya Allah sayangkan dan ingatkan kita" =')


Jangan mengeluh dengan kesusahan yang kita dapat. Fikir lah,kat luar sana ramai lagi masalah dan kesusahan yang mereka hadapi lebih besar dari kita. 

Ingat.Setiap perkara yang terjadi, pasti ada hikmah. Di sebalik hujan, pelangi sudah menanti. =)

Ok. Itu ayat pembakar semangat aku dan untuk semua yang tengah ada masalah,dilanda musibah dan seangkatan dengannya.


So everyone!!Cheer up!!


No comments: