Followers Tersayang

Thursday 25 August 2011

Posmen datang!Posmen datang!

Dulu kan masa zaman sekolah-tinggal kat asrama, bila nak dekat raya mula berlumba-lumba dengan kawan-kawan, junior, senior bagi kad raya sesama sendiri. Seronok! Dah lah macam-macam ragam bentuk ,ucapan,alamat kat sampul yang kelakar kad raya yang dapat. Ada yang bentuk cam beg sekolah, ketupat tambah dengan kartun-kartun yang comel, ada yang bagi kad raya beserta alamat sekali biarpun tinggal dalam dorm yang sama! Seronok! Memang seronok! Tapi yang paling kelakar alamat rumah lah. Siap ada yang tulis alamat Hospital Tanjung Rambutan.Hihihihi ^_^


Dulu duk asrama dari Form 1 sampai Form 5, so kalau kumpul kad raya yang dapat memang penuh 1 kotak lah. Sampai sekarang pun masih simpan lagi. Tapi sekarang nak dapat 1 kad pun susah. Sekarang orang tak hantar dah kad raya. Bila dunia semakin canggih, kad raya pun lebih maju. Hurmm-_-" Semua dah hantar melalui FB-tag2 kat gambar @ guna application kat FB. Yang paling cepat, dari pesanan ringkas-sms.


Yelah kan, sape yang nak guna kad raya dah. Semuanya pakai duit. Kad raya pun takde dah 60 sen sekeping, setem pun tak guna dah yang harga 20 sen,30 sen. Sekarang kalau kad raya, setem kena yang 50 sen punya. Kalau tak memang takkan sampai lah kad raya. Paling malas kena hantar dekat pejabat pos dulu. Kalau pejabat pos dekat dengan rumah takpelah jugak tapi kalau berpuluh kilometer,berpeluh 1 badan semata-mata nak pos kad raya je.


Tapi kad raya sebenarnya membina seribu kenangan. Cuba kalau kita hantar ucapan melalui FB atau sms, lama-lama kita delete jugak kan. Habis je bulan syawal, takde dah sume tu. Nak simpan camne kan, sumenya melalui elektronik tapi kalau kad raya, selagi kita nak simpan selagi tue tetap ada. Kadang-kadang bila bukak semula kad raya yang lama-lama, memang mengimbas kembali kenangan dulu-dulu. Kenangan itu kan satu kemanisan. Sampai bila-bila tetap dalam hati!




Kad raya untuk sayang-sayang :)


Nah. Sorang satu dari saya. Maaflah bagi yang tak dapat. Beli sikit je tahun ni. InsyaAllah, tahun hadapan kalau umur masih panjang dan ada rezeki lebih, setiap orang yang sayang saya, saya akan bagi.
Ok! cepat mengaku sayang saya kalau nak dapat kad raya. Heeee ^^



notakaki: Tajuk entri cam tak sesuai je dengan cerita. Takpelah, abaikan. Ngeee;p

No comments: